SEO

Tři písmena, která se v souvislosti s weby hodně opakují. Search Engine Optimization, to jsou slova, ze kterých zkratka vznikla. Do češtiny většinou překládáno jako optimalizace pro vyhledávače. Co si ale pod tím představit? Pokud se podíváme na anglickou verzi wikipedie, tak se dozvíme, že SEO je nějaký proces, který ovlivňuje viditelnost webů nebo webových stránek, a to - pozor! - v rámci neplacených výsledků search enginů. Tomu se také říká organické nebo přirozené vyhledávání. A co je to ten search engine? Stručně a jednoduše - softwarový systém, který je navržen pro hledání informací na internetu. Když tedy objevíte nějaké to okýnko, do kterého zadáte frázi pro to, co hledáte, a bouchnete do entru, tak se skrytě spustí ten softwarový motor, díky kterému se vám na obrazovce objeví to, co jste hledali (možná :-). Takže není to jen hledání na Seznamu nebo Googlu, ale také na Facebooku, v katalogu firem, na YouTube a spoustě a spoustě jiných webových portálů a stránek.

No, a k čemu je to všechno dobré. Představte si, že sháníte pračku. Tak si do nějakého toho okýnka zadáte třeba "pračka horní plnění 1600 otáček". Bum, Enter, a vyjede vám seznam s několika tisíci stránek, které se nějakým způsobem k vaší hledané frázi vztahují. Vsadím se, že svou vysněnou pračku si vyberete nejpozději na třetí stránce. A když ne, tak na páté, maximálně desáté, stránce to vzdáte.
A co když se role vymění a vy ty pračky prodáváte? Pořídíte si nádherné webové stránky za pár desítek tisíc a najdete je až na nějakém osmitisícím devadesátém pátém místě. Tam určitě ani ten nejotrlejší "hledač" nedojde a vy se budete muset smířit s tím, že pračku koupí u konkurence, jejíž stránku objevil třeba na místě patnáctém.

A co teď s tím? Na vaše webové stránky nastoupí nějaký odborník, který ví, co těm softwarovým strojům-robotům naservírovat, aby uznaly, že ty vaše stránky si zaslouží být na lepším místě než 8095. Obrázek pračky na vaší stránce je stejný jako na spoustě jiných, ale třeba máte nevypovídající titulek stránky, v textu není nic zajímavého, o 1600 otáčkách ani slovo, metatag googlebot žádný nenašel, a tak dále. Takže musí přijít někdo, kdo má ponětí, co ti naprogramovaní čmuchalové hledají a podle čeho udělují stránkám známky. Sice si to každá společnost, která roboty programuje, pečlivě tají, ale zkušeným lidem neunikne, co jim podsunout, aby se jim to líbilo.

Takže celé SEO je o tom, jak provést takové úpravy na webu, aby byl při hledání co nejvíce nalezitelný a viditelný. K tomu slouží spousta metod, které se musí přizpůsobovat rozvoji technologií a raketově rostoucímu počtu www stránek na celosvětové síti. To, co stačilo před pár lety na první místo, nemusí dnes stačit ani na sté. Celé je to velká věda, a pokud chcete být na síti opravdu vidět, je třeba se svěřit skutečnému odborníkovi, což samozřejmě bude stát peníze. Ale zase tím posunete své stránky dopředu vcelku stabilně, kdežto reklamu si musíte platit pořád dokola. A krom toho, na ta reklamní místa se zas méně kliká. Když tedy někdo nabízí "základní" SEO zdarma, nebo už v "levném" balíčku, nemá to podle mě valný význam. Udělat dobrou optimalizaci je hodně o analytickém mozku a spoustě hodin práce. Ale jak se jednou dostanete dopředu, už to nebude tak těžké a drahé tam zůstat.

Tento web používá pro zajištění své funkčnosti cookies. Co jsou cookies se dozvíte zde. Cookies si můžete ve svém prohlížeči zablokovat, ale pak nebudou tyto stránky plně funkční. Pokud budete pokračovat v prohlížení těchto webových stránek, pak vyjadřujete souhlas s použitím cookies.